Seminyak - Reisverslag uit Banjar Semaga, Indonesië van Manon en Daphne Mierop - WaarBenJij.nu Seminyak - Reisverslag uit Banjar Semaga, Indonesië van Manon en Daphne Mierop - WaarBenJij.nu

Seminyak

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Manon en Daphne

13 Augustus 2013 | Indonesië, Banjar Semaga

Leven bij de dag. Dat is een instelling die veel mensen die je hier tegenkomt op Bali, hebben. Gister, dat was. Morgen, daar heb je toch geen grip op. Vandaag, nu, daar gaat het om.
Nee, dan ik. Met m'n uitvaartverzekering, m'n arbeidsongeschiktheidsverzekering, m'n annuleringsverzekering. Ik, die nooit een baan zou opzeggen als ze geen nieuwe had. Die een pensioengat wil opvullen. En die kan wakker liggen van de dingen die zijn gebeurd en al helemaal over dingen die nog moeten komen.

Wat zou het heerlijk zijn als ik dat een goede balans tussen zou kunnen vinden. Zodat ik niet af en toe vergeet te genieten.

Vanochtend had Tinie wat afspraken in Seminyak. Zus en ik hebben ons laten afzetten in Kuta en zijn vervolgens door de lange winkelstraat teruggelopen.

Dit is weer een heel ander stukje Bali. Ook hier heb je de normale toeristenwinkeltjes en eettentjes, maar ze worden afgewisseld met mooie boetiekjes en hippe clubs. Ook wel prettig: de stoep is hier aanwezig en heel. De keren dat ik net niet m'n nek heb gebroken omdat er ineens een gat in de stoep zat o.i.d zijn niet te tellen. Pluspunt dus.

Na een uurtje of 2 lopen zijn we weer op de plek waar een mooi gekapte Tinie op ons staat te wachten. Met z'n drieën lopen we naar het huis van Henny. En weer ben ik verbaasd over weer zo'n verstopt stukje paradijs. Henny slaapt met uitzicht over de rijstvelden in een rond huis met overal ramen. De tuin is prachtig. Zijn hond Lucy is vast een gelukkig beest, om op die plek te mogen wonen met zo'n lieve baas. Henny heeft ook nog een groot huis, dat helaas een aantal maanden geleden voor een gedeelte is afgebrand. Hij verhuurde dit. Hij is er druk mee om het weer in bewoonbare staat te brengen. En zo te zien gaat dat prima lukken.

Na de lunch met heerlijke saté kambing zijn we naar het strand gelopen en hebben we gekeken naar de gigantische golven die daar stukslaan op de kust. Wat een kracht zit daar achter! Dit stuk strand doet een beetje denken aan ons zwarte pad. Heel relaxt, met een muziekje en veel vrolijke mensen. We zijn blijven zitten tot het donker werd en alle lichtjes aan gingen.

Millie, een vriendin van Geert en Tinie had gevraagd of we een keer langskwamen in haar restaurant. In het restaurant hangt ook een schilderij van Geert dat hij speciaal voor haar geschilderd heeft en cadeau heeft gedaan bij de opening. Millie is een Mooie Japanse en we hebben enorm genoten van sushi en sashimi en nog wat andere zalige gerechten waarvan ik de naam direct weer vergeten ben. De plek, het gezelschap, het eten... Het was dik genieten. En dat hebben we dan ook gedaan. In het hier. En in het nu.

• 14 Augustus 2013 - 08:31

Lianda:

Lieve Daphne, mooie avonturen op Beautiful Bali, wat beleven jullie veel samen! Fijn genieten van al dat moois en wat zul je prachtige foto's maken! Xxx

• 14 Augustus 2013 - 11:59

Wouter En Irene:

Je hebt helemaal gelijk we moeten veel meer genieten van het hier en nu. Al dat gepieker kost alleen maar energie en het levert niets op.
    We leven met jullie mee want op heel veel plekjes die je beschrijft zijn wij ook geweest.
    Bedankt voor je leuke reisverslagen heerlijk om te lezen.
    Dikke kus voor iedereen en geniet van elke dag!

• 14 Augustus 2013 - 14:51

Linda:

Wat een ontzettend leuk verslag weer. Fijn geschreven Manon en zus en zo herkenbaar. Toevallig zat ik nu net een boek te lezen over wat je wel en vooral niet moet eten; ook zoiets

• 14 Augustus 2013 - 15:11

Linda:

Oeps, de reactie schoot weg zonder datdat de bedoeling was... maar om het af te maken.... blijf voorall jullie belevenissen delen; super om te lezen.Volgens ons is dit voor jullie een ervaring om niet te vergeten. Gaaf dat jullie dat samen doen. Veel plezier nog daar. Kees & Linda