Van Gili Air via Padangbai naar Penatih - Reisverslag uit Penatih, Indonesië van Manon en Daphne Mierop - WaarBenJij.nu Van Gili Air via Padangbai naar Penatih - Reisverslag uit Penatih, Indonesië van Manon en Daphne Mierop - WaarBenJij.nu

Van Gili Air via Padangbai naar Penatih

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon en Daphne

19 Augustus 2013 | Indonesië, Penatih

Na een aantal heerlijke dagen te hebben doorgebracht op Gili Air, gaan we vandaag met z'n drieën terug naar huis. Zo voelt het huis op Bali; Tinie geeft ons iedere dag weer een fijn welkom.

Na een ritje met paard en wagen, waar we vast weer veel te veel voor betaald hebben hihi, komen we aan op het strand. De kaartjes voor de boot en bus hebben we opgehaald bij het loket. Nu moeten we dus eerst wachten op de boot.

Het is net een heel druk busstation, maar dan op het strand. Ee komen verschillende boten en je moet goed in de gaten houden met welke je mee moet.

Eenmaal aan boord zijn er 2 mogelijkheden: binnen zitten of boven op het dek. Tinie en zusje gaan naar binnen, maar ik ga op het dek. Ik word al zeeziek op een waterfiets, dus frisse lucht is welkom. Op de heenreis heb ik hiermee al ervaring opgedaan, dus ik weet wat me te wachten staat.

Om mij heen zitten mooie, jonge mensen. Ze smeren zich in en zoeken een lekker ligplekje op om nog in het zonnetje te kunnen genieten van de terugreis. Intussen heb ik de poncho van Hans aangetrokken en zet me schrap. Deze tocht was als het mogelijk is, nog woester dan de heenreis en iedereen was dan ook tot op de draad nat.

Behalve ik... Met dank aan Hans: de poncho was weer geweldig!

En na een wilde busrit en een relaxt taxiritje zijn we weer thuis.

• 20 Augustus 2013 - 20:43

Anneke:

lieve nichtjes, thuis zie ik jullie soms ook drie weken niet maar ik kijk er naar uit jullie straks toch weer even vast te houden! liefs