Gili Air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Manon en Daphne Mierop - WaarBenJij.nu Gili Air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Manon en Daphne Mierop - WaarBenJij.nu

Gili Air

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Manon en Daphne

17 Augustus 2013 | Indonesië, Gili Air

Een wondere wereld. Een wondere wereld onder water. Met visjes in alle vormen, kleuren, maten. Ik kan me voorstellen dat duiken verslavend is. Steeds zie je meer, en wil je meer zien. Het is prachtig.

We hebben goed geslapen, hier op de Gili’s.
Na een prima ontbijt aan zee brengen we nog een uurtje door op het strand voordat zus met Ishak van het hotel naar de haven gaat op zoek naar haar tas. En wat heerlijk is het als ze uiteindelijk met die tas voor onze neus staat. Natuurlijk zijn het maar spullen, maar het zijn wel haar spullen. Die nu weer op hun juiste plaats zijn.

Aan de tas zat ook haar snorkelset en we gaan dan ook snel te water. Om te komen waar je goed kunt zwemmen, kost wat moeite en levert wat schaafwondjes op. Ook zijn er hele kleine kwalletjes die groots kunnen prikken. Maar het is de moeite waard!

Had ik maar een camera voor onder water, dan kon ik het met jullie delen. Lange vissen, korte vissen, dikke vissen, kleine vissen. Zwarte vissen, vissen met schutkleur, knalblauwe vissen, turquoize (dat schrijf je vast niet zo…) met oranje vissen. Ik zie zelfs een iniemienie klein Nemootje.
En zus heeft de klapper van de week: een schildpad! Dat cadeautje had ze verdiend, na de zorgen om haar tas.

Deze vakantie in de vakantie is dubbeldik genieten. Zowel boven als onder water.

• 19 Augustus 2013 - 10:04

Wouter En Irene:

Ja prachtig al die mooie vissen daar hebben wij ook zo van genoten. Wij zitten nu in
    Griekenland en hebben gister de hele dag in de zee gelegen heerlijk. Tussen de middag visje eten en daarna een klein dutje op je strandbedje en dan de zee weer in.
    Volgens mij is dit jullie laatste week geniet er nog van. Gelukkig dat de tas van zus teruggevonden is.
    Liefs en kus voor iedereen