Barong - Reisverslag uit Penatih, Indonesië van Manon en Daphne Mierop - WaarBenJij.nu Barong - Reisverslag uit Penatih, Indonesië van Manon en Daphne Mierop - WaarBenJij.nu

Barong

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Manon en Daphne

22 Augustus 2013 | Indonesië, Penatih

923. Ik heb nu 923 foto's in het mapje Bali staan. Hoe bizar veel foto's zijn dat? Er zijn ook zoveel mooie dingen, prachtige momenten, schitterende plekken die we hebben gezien en hebben beleefd.

Vanochtend is weer zo'n Kodak momentje. Madeh haalt ons al vroeg op om naar de Barong dans te gaan kijken. De Barong ken ik alleen van het Chinese oud en nieuw in Chinatown, daar achter de Hema. Een soort draak waar meerdere mensen in zitten om hem te Laten bewegen. Zien jullie hem voor je? Met zo'n mooi masker? Nou, die Barong speelt hier vaak de hoofdrol in mooie verhalen.

We genieten een uur lang van dans, toneel en humor. En ook al verstaan we het niet, we kunnen het verhaal goed volgen. Maar dat komt misschien ook door het stenciltje dat we bij binnenkomst krijgen en waarop in het Nederlands staat waar het over gaat. Dat helpt wel, een beetje.

De kostuums en make up zijn prachtig, de locatie is mooi en de muziek past er goed bij. De danseressen zijn gracieus en de acteurs vaak grappig. Ik heb flink wat foto's gemaakt en ook door de rest van het publiek werd behoorlijk wat afgeschoten.

Terug in Penatih hebben we nog maar even genoten van de luxe van een zwembad en van de lunch die Tinie voor ons had gemaakt.

We sluiten deze dag af op het strand van Seminyak, samen met Henny. De zonsondergang is alweer een plaatje, maar ik heb m'n camera thuis gelaten. Hoeveel foto's van een zonsondergang kun je maken... 200 is misschien een beetje overdreven.

Henny neemt ons mee, zowel met zijn motor als met zijn verhalen. Naar plekjes die er al heel lang zijn, naar zijn ouders, groot- en overgrootouders. En naar warung Muran. Waar we zelf mogen aanwijzen wat we willen eten van al het lekkers dat ligt uitgestald. Als toetje bestelt hij voor ons nog black Rice pudding. Zus en ik nemen ons voor om dit in Nederland ook te maken. Zou het daar net zo lekker smaken, zonder de geur van dit eiland, de geluiden, de warmte? We weten het niet, maar we gaan het zeker proberen.

1126. Ons reisdagboek op waarbenjij is al 1126 keer gelezen. Hoe leuk is dat? Van een aantal weten we dat ze hem lezen, een aantal laat heel lief een berichtje achter. Maar dat zijn er bij lange na niet 1126. Zus en ik zijn eigenlijk wel heel erg nieuwsgierig. We zouden het heel leuk vinden als jullie een kort berichtje achterlieten, hier of op facebook. Zodat we weten wie deze mooie reis met ons meebeleven.

  • 23 Augustus 2013 - 06:23

    Chi:

    IIIKKKK

  • 23 Augustus 2013 - 07:49

    Patries:

    Erg leuk om te lezen, je kan goed schrijven Daphne!
    Goeie terug reis xx

  • 23 Augustus 2013 - 08:29

    Anneke:

    lieve nichtjes, wij, deze tante en oom hebben door dit reisverslag met jullie meegenoten. dank jullie wel en helaas voor jullie of wellicht verlangen jullie ook een beetje naar de thuisblijvers, een goede reis terug naar de blanda's in Nederland, liefs, Rob en Anneke

  • 23 Augustus 2013 - 08:58

    Benno:

    natuurlijk heb ik ze gelezen. was benieuwd naar jullie ervaringen. zo mooi daar. ik hoop er in niet zo lange tijd te wonen.

  • 23 Augustus 2013 - 09:52

    Jan Van Der Aa:

    Beste Daphne, zo gauw als ik Facebook zie dat er een nieuw verslag is ga ik het meteen lezen. Hele goede verslagen, mooi beeldend wordt e.e.a. beschreven. Een genoegen om het lezen. Nog hele fijne dagen en een goede terugreis toegewenst.

  • 23 Augustus 2013 - 09:53

    Neelke:

    Het is leuk om te lezen wat jullie allemaal ondernemen en zien!

  • 23 Augustus 2013 - 09:59

    Tamara:

    Natuurlijk hebben wij de avonturen van de zussen op Bali gevolgd. Met ieder nieuw verslag riep ik naar Hermine: 'de meisjes hebben weer geschreven' en vervolgens begon ik hardop voor te lezen! We hebben ervan genoten, soms moesten we lachen en soms waren we ontroerd.
    En nu die enorme hoeveelheid foto's uitzoeken, want bij al die mooie verhalen horen natuurlijk ook mooie plaatjes!

  • 23 Augustus 2013 - 10:29

    Peggy Janssen:

    Heerlijk Daphne om zo mee te kunnen genieten van jullie reisavontuur!! Grtjes Peg

  • 23 Augustus 2013 - 14:00

    Eelke:

    Verhalen waren al mooi, maar kan niet wachten om je fotoalbum te bewonderen!
    Wel thuis!
    X

  • 23 Augustus 2013 - 14:58

    Belinda:

    Hoi Daf en Manon,

    Ik ben een van de lezers. Het is erg leuk om jullie reisverslag steeds te lezen.
    Daf je kan leuk schrijven. Ik beleef de hele reis met jullie mee. En wat maken jullie veel mee, jullie hebben
    straks wat indrukken te verwerken.
    Geniet nog even en tot gauw.

    Liefs

    Belinda

  • 23 Augustus 2013 - 18:32

    Diane:

    Hier nummer 1125. Heerlijk meegelezen en wat fijn en bijzonder dat jullie samen deze reis hebben kunnen maken!

  • 23 Augustus 2013 - 19:19

    Marcel:

    hoi daffie en zus,
    Welkom thuis, heel heel heel erg leuk om jullie belevenissen te lezen, mooi geschreven, bedankt voor de rondleiding door alle delen van indonesie.
    Tot snel, kus van ons!!!!!!!!

  • 23 Augustus 2013 - 21:23

    Marja:

    Ook ik heb genoten van je mooie verhalen en weet nu zeker dat wij binnenkort terug gaan naar het mooie Bali want al onze herinneringen ( van 20 jaar geleden!) kwamen weer helemaal boven drijven! Goede reis terug voor jou en je zus!

  • 23 Augustus 2013 - 21:35

    Hans En Cisca:

    Daphne en Manon,
    Wij lezen jullie reisverslagen ook hoor,leuk om te lezen en gaaf gedaan !
    mooie verhalen en hoe jullie het hebben beleefd,
    Hans en Cisca

  • 24 Augustus 2013 - 11:52

    Debby:

    Hallo Daphne & Co,

    Heb eindelijk de tijd genomen om al je verslagen te lezen, voordeel is dat je dan wel in één keer een hele roman te pakken hebt. Je verhalen zijn heerlijk om te lezen, puur en intens. Ik ben al blij dat ik sinds jaren hier in Brabant EINDELIJK weer eens heerlijk Indisch gegeten heb gisteravond op de Pasar Malam, ook al was het uit een plastic bak met plastic bestek. Ik heb hier nog geen fatsoenlijk Indisch restaurant gevonden, dus ben ik als Haagse met als lievelingseten Indisch hier wel slecht af (de rest wordt ruimschoots gecompenseerd),haha. Maar goed gisteren genoten, ook van de geurtjes en de mensen en de kraampjes met van alles wat. Overigens ben ik in Den Haag nooit naar de Pasar Malam geweest, hoe bizar is dat eigenlijk! Maar we kwamen een oude vriendin van Ron met haar vriend tegen die vertelde een goeie nasi te kunnen maken, dus ik heb direct geregeld dat hij dat binnenkort maar eens mooi voor mij in elkaar moet flansen. Ik heb één ouder Indisch echtpaar als klant die jaren in Canada hebben gewoond en nu op leeftijd toch weer terug zijn gekomen naar hun familie in Oisterwijk, heb serieus ooit overwogen om mevrouw te vragen of zij voor mij niet eens rendang wilde maken, maar vond het toch te brutaal. Ben zelf geen ster kok, ook niet met een recept, veel te ongeduldig met koken n.l. Wel jammer, want ik hou zo van lekker eten. Maar goed, hier is het weer een beetje rustig, we hebben de verbouwing voor de grote dingen nu wel gereed en zijn in de fase van afwerking, je ziet wel eens wat kiekjes op FB. Dus krijgen ook weer een beetje tijd voor elkaar en sociale dingen, want het is zo, we leven nu. Lieve Daph, geniet nog maar op en top, ik geniet nog ff mee xxx Deb

  • 24 Augustus 2013 - 18:56

    Bianca De Lange:

    Hallo Manon en zus,

    Wat een mooie reis maken jullie en wat een indrukken maakt het niet alleen bij jullie maar ook bij de mensen die het lezen ,heel mooi en ook wat een geweldige foto's....geniet er nog van !

    Doeii Bianca

  • 24 Augustus 2013 - 21:34

    Linda & Kees:

    Lieve zusjes,

    Balen als jullie bijna terug zijn

  • 01 September 2013 - 00:03

    Cisca Den Heijer:

    Ik heb alles gelezen en ben stinkend jaloers op jullie. Maar het is je van harte gegund hoor. Wat zullen jullie het naar je zin hebben gehad.
    Trouwens Daph, jij schrijft superleuk. Moet je eens wat mee gaan doen.

    xxx Cis

  • 01 September 2013 - 00:03

    Cisca Den Heijer:

    Ik heb alles gelezen en ben stinkend jaloers op jullie. Maar het is je van harte gegund hoor. Wat zullen jullie het naar je zin hebben gehad.
    Trouwens Daph, jij schrijft superleuk. Moet je eens wat mee gaan doen.

    xxx Cis

  • 01 September 2013 - 00:03

    Cisca Den Heijer:

    Ik heb alles gelezen en ben stinkend jaloers op jullie. Maar het is je van harte gegund hoor. Wat zullen jullie het naar je zin hebben gehad.
    Trouwens Daph, jij schrijft superleuk. Moet je eens wat mee gaan doen.

    xxx Cis

  • 01 September 2013 - 00:03

    Cisca Den Heijer:

    Ik heb alles gelezen en ben stinkend jaloers op jullie. Maar het is je van harte gegund hoor. Wat zullen jullie het naar je zin hebben gehad.
    Trouwens Daph, jij schrijft superleuk. Moet je eens wat mee gaan doen.

    xxx Cis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon en Daphne

Voor het eerst naar Indonesië, naar het prachtige eiland Bali. Op zoek naar onze roots, naar ons "vaderland". Samen met Tinie en met Geert in ons hart gaan we op avontuur.

Actief sinds 27 Juli 2013
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 10495

Voorgaande reizen:

27 April 2018 - 18 Mei 2018

Bali 2018

02 Augustus 2013 - 24 Augustus 2013

Bali 2013

Landen bezocht: