Ceremonie - Reisverslag uit Penatih, Indonesië van Manon en Daphne Mierop - WaarBenJij.nu Ceremonie - Reisverslag uit Penatih, Indonesië van Manon en Daphne Mierop - WaarBenJij.nu

Ceremonie

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Manon en Daphne

06 Augustus 2013 | Indonesië, Penatih

Het is heus niet erg als het weer op je vakantiebestemming wat minder is, maar als de zon schijnt is het nog leuker. En vandaag scheen ze, en hoe! Je zou af en toe gewoon verlangen naar een wolk.
Zus en ik zijn met z'n tweetjes een paar uurtjes naar het strand geweest. Zon, prachtige blauwe zee met van die mooie golven, een heerlijk sotosoepje op een terras en de liefste taxichauffeur die je maar kon voorstellen. Wayan brengt Tinie en "Jerry", zoals ze Geert hier noemen al een hele tijd overal naar toe. En ons nu dus ook.

Deze middag gingen we iets bijzonders meemaken. Er was bij het huis een ceremonie waarbij zus en ik een beetje van het as van Geert in de rivier hier bij het huis zouden gaan strooien.

Eerst kwamen Titi, haar vader en twee lieve dames die hielpen met enorm veel lekker eten. Titi's moeder had dit allemaal voor ons gemaakt. De rest van het gezelschap kwam daarna. Bij elkaar waren we met bijna twintig man/vrouw.

Er werd eten geofferd bij de foto van Geert. Fruit dat hij lekker vond, een mandje met nasi, mooie bloemen. Vervolgens daalden we af naar de rivier waar Titi toestemming vroeg aan de God van de rivier. Vervolgens hebben Manon, Henny en ik het as verstrooid.
Daarna zijn we lekker gaan eten en kletsen.

Het was mooi, warm en gezellig. Wat een lieve mensen allemaal. En wat bijzonder om dit te mogen meemaken.

• 07 Augustus 2013 - 16:16

Martine:

Wat een bijzondere ervaring en het klinkt als iets heel moois om mee te maken en een mooie manier om aan iemand te denken.

• 08 Augustus 2013 - 20:09

Jacqueline:

Zo mooi te lezen Mano , ik was ontroerd... Zag het in gedachten voor me. Dikke kus