We zijn er! - Reisverslag uit Penatih, Indonesië van Manon en Daphne Mierop - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Penatih, Indonesië van Manon en Daphne Mierop - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Manon en Daphne

03 Augustus 2013 | Indonesië, Penatih

Vliegen blijft een raar ding. Zo stap je om 12.00 uur op een vliegtuig, en zo ben je ruim 17 uur later aan de andere kant van de wereld.
De vluchten gingen prima. Prachtig hoe de stewardessen van Malasia Airlines er uit zien. Ik heb geen idee of het praktisch is, maar mooi is het wel. We hadden prima stoelen. Even was ik bang dat de heren voor ons behoorlijk naar zweet stonken, maar gelukkig was dat niet het geval. Het zal je maar gebeuren, 12 uur lang...
We werden goed verwend, op beiden vluchten. En wat is de wereld toch prachtig van zo hoog.

Om ca. 12.00 uur s middags kwamen we na een tussenlanding op Kuala Lumpur aan op het vliegveld van Bali. De visum was snel gehaald en onze koffers lagen al op ons te wachten. En na de douane stond die lieve Tinie al op ons te wachten.

In de taxi 'naar huis' hebben we onze ogen uitgekeken. Wat een drukte! Terwijl Tinie ons vertelde dat het erg rustig was, omdat alle Javanen terug naar Java zijn om de Ramadan te vieren. Volgens mij kun je het beste hier een scootershop beginnen. Je kunt ze niet tellen, zo veel. Bijzonder is dat je soms hele gezinnen op de scooter ziet, maar dat dan alleen de ouders een helm ophebben. Het ligt er maar aan waar je prioriteiten liggen...

Het huis dat Tinie huurt ligt in een klein plaatsje: Penatih. Dicht bij Sanur. Het is een prachtig huis. Met veel hout, glas en mooi steen. En een eigen zwembadje. We hebben een heerlijke kamer en een eigen badkamer. Top dus. Deze eerste dag hebben we niet zoveel meer gedaan. Erg goed hebben we niet geslapen tijdens de vluchten. Tinie heeft voor ons gekookt en met volle buiken en een hoofd vol nieuwe indrukken zijn we lekker gaan slapen.

• 04 Augustus 2013 - 12:10

Peggy:

Lieve Daphne, geniet van jullie heerlijke reis en het heerlijk eiland Bali. Wij waren er vorig jaar en hebben nog heimee! Relaxte sfeer, lieve mensen, mooie natuur en zalig eten, veel plezier.
    Grtjes Peggy

• 04 Augustus 2013 - 21:55

Belinda:

Lieve Daphne en Manon,

Hier een berichtje uit Italie. Wat leuk om jullie verslag te lezen. Geniet van het prachtige land, neem alles in je op. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Toen wij er waren hadden wij een hotel in Sanur en ik weet nog dat ik mij ook zo verbaasde over de vele scooters met hele gezinnen erop.

Hier alles goed, heerlijk warm dus we doen niet veel. Fijne vakantie nog en tot horens.